همه چیز درباره لیفان X60 + جدول

همه چیز درباره لیفان x60

از چندین سال پیش واردات خودروهای چینی به ایران به خصوص کراس اوورها بسیار رونق گرفت. واردات خودروها از چین سبب شد تا خودروسازهای ایرانی نیز به فکر مونتاژ محصولات چینی بی‌افتند. در دهه 90 شمسی نیز کرمان موتور و مدیران خودرو توانستند لیفان X60 و MVM X33 را روانه بازار کنند و از سال 91 به مدت 6 سال کرمان موتور خودروی لیفان X60 را در انواع دنده‌ای، اتوماتیک و فیس لیفت تولید کرد.

برای خرید لوازم یدکی لیفان x60 کلیک کنید.

مشخصات فنی و امکانات لیفان X60

  • این خودروی شاسی بلند 5 نفره لیفان دارای فاصله محوری mm 2600، پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر خطی با WT-i است که 131 اسب بخار و N/M 168 گشتاور تولید می‌کند.
  • شتاب این خودرو از 0 تا 100 برابر با 13.2 ثانیه است.
  • گیربکس این خودرو 2 نوع پنج سرعته دستی و CVT اتوماتیک است.
  • نهایت سرعتی که لیفان X60 می‌تواند داشته باشد Km/H 170 است که می‌توان گفت این خودرو بیشتر برای خانواده‌ها مناسب است و برای افرادی که عشق سرعت هستند گزینه خوبی نمی‌باشد.
  • مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر 8.7 لیتر است و یک باک 55 لیتری دارد. از این رو به ازای هر 500 کیلومتر رانندگی باک لیفان X60 خالی می‌شود.
  • سیستم تعلیق این مدل از لیفان همراه با سایز تایرهای آن کمک می‌کند تا در جاده‌های برفی یا بارانی خودرو دچار عدم تعادل نشود. البته برخی از رانندگان این خودرو از عملکرد ناایمن لیفان ایکس 60 در هنگام پیچیدن با سرعت بالا و به صورت ناگهانی گله‌مند هستند.
  • ترمزهای جلوی این خودروی چینی از ترمزهای دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب از نوع دیسکی ساده می‌باشد. ترمز ABS و EBD باعث افزایش ایمنی می‌شود.
  • ایربگ‌های لیفان X60 فقط برای سرنشینان جلو است  و سرنشینان عقب از این امکان محروم هستند.
  • سنسور دنده عقب، پارک دوبل، فرمان هیدرولیکی و تلسکوپی، گرمکن صندلی، ایموبلایزر و تنظیم ارتفاع فرمان از دیگر امکانات این خودروی چینی است.
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1794 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 168 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 13.2 ثانیه
جعبه دنده 5 دنده دستی
حداکثر سرعت 170
وزن 1330 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4325 طول – 1790 عرض – 1690 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2600 میلیمتر

مزایای لیفان X60

اگر بخواهیم به 5 مورد از محاسن لیفان ایکس 60 اشاره کنیم می‌توانیم به موارد زیر بپردازیم:

طراحی لیفان X60

  1. طراحی زیبا

طراحی این مدل از لیفان به روز و زیبا می‌باشد و از این نظر امتیاز قابل قبولی دارد. به عنوان مثال در طراحی این خودرو برای جلو پنجره از کروم استفاده شده است که قرار گرفتن چراغ‌ها در کنار آن سبب شده تا ظاهر لیفان X60 شکیل‌تر شود. شکل چراغ‌های عقب خودرو و LED به کار رفته نیز از دیگر مواردی است که جلب توجه می‌کند.

  1. آینه

آینه بغل این خودرو نیز علاوه بر سایز مناسب آن ظاهر زیبایی نیز دارد. دید این آینه‌ها به اندازه‌ای است که میدان دید راننده محدودیتی ندارد.

  1. ارگونومی مناسب

ارگونومی مناسب داخل کابین لیفان X60 یک ویژگی مثبت این خودرو است.

داخل کابین این خودرو به صورتی طراحی شده است که اگر صندلی‌های جلو کاملا به عقب کشیده شده باشند باز هم سرنشین‌های عقب خودرو احساس راحتی می‌کنند و فضای مناسبی برای آن‌ها وجود دارد.

  1. تنظیم صندلی عقب

از دیگر قابلیت‌های این خودرو این می‌باشد که پشتی صندلی عقب آن را می‌توان تنظیم کرد.

  1. جنس سپر

جنس سپر لیفان X60 خیلی از پلاستیک خشک و ارزان نیست و این یک حُسن برای آن محسوب می‌شود.

معایب لیفان X60

علی رغم متوقف شدن تولید لیفان X60 این خودرو همچنان طرفداران خود را دارد. ایکس 60 نیز مانند هر خودروی دیگری علاوه بر مزایایی که دارد معایبی نیز دارد.

  1. بازار دست دوم

ورود لیفان X60 به ایران توجه بسیاری را به خود جلب کرد و جز خودروهای پرطرفدار شد. پس از گذشت مدتی با وارد کردن دیگر خودروهای کراس اوور چینی و پس از چند سال با توقف تولید این خودرو، رفته رفته رونق خرید و فروش این مدل از لیفان کاهش یافت و تمایل مردم بیشتر به سمت خرید خودروهایی مثل چانگان CS35 رفت.

در مقاله مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60 به تفصیل این 2 خودرو با یکدیگر مقایسه شده است.

  1. کم بودن امکانات رفاهی

لیفان ایکس 60  که به صورت دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار خودرو شد مانند سایر خودروهای چینی دنده‌ای شرکت کرمان موتور دارای امکانات رفاهی به نسبت کمی است. این مدل از لیفان سیستم مولتی مدیا نیز ندارد و شاید بتوان گفت همین مورد یکی از معایب این خودرو به حساب می‌آید. البته این کمبود امکانات فقط محدود به مدل دنده‌ای نیست و حتی لیفان X60  اتوماتیک فیس لیفت نیز چندان تجهیزات اضافه‌تری ندارد.

  1. سروصدا در کابین

به دلیل اینکه هدف از تولید این خودرو قرار گرفتن آن در طبقه خودروهای اقتصادی است در نتیجه داخل کابین آن سرو صدا شنیده می‌شود و رانندگی طولانی مدت با آن شاید کمی اذیت کننده باشد.

عمده صدایی که وارد خودرو می‌شود از قسمت موتور آن و گیربکس است. در لیفان X60 دنده‌ای، موتور و گیربکس با یکدیگر هماهنگ نیستند و فشار زیادی به پیشرانه وارد می‌شود که تولید سروصدا می‌کند.

در مدل اتوماتیک آن نیز به علت داشتن گیربکس CVT دور موتور در محدوده مشخصی است که نتیجه آن شنیده شدن صدای پیشرانه در داخل خودرو است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا هر آنچه که لازم است خریداران پیش از خرید این خودرو بدانند آورده شود تا با آگاهی کامل از آن این خودرو را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.