مقایسه چانگان CS35 با لیفان X60

مقایشه چانگان cs35 با لیفان x60

خودروهای شاسی بلند طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سراسر جهان دارند. اما در چند سال اخیر به دلیل تورم و گرانی این خودروها افزایش قیمت چشمگیری پیدا کردند و بسیاری از افراد دیگر توان خرید آن را نداشتند. با ورود خودروهای چینی با قیمت پایینتر، این مشکل تا حدودی بر طرف شد. بعد از ورود این خودروها نیز شرکت های ایرانی تصمیم به مونتاژ این خودروها گرفتند که در نتیجه با کاهش قیمت مواجه شدند. به تازگی دو خودرو چینی محبوبیت زیادی در کشور ما پیدا کرده اند که یکی از آن ها لیفان X60 و دیگری چانگان CS35 می­باشد. اما کدام یک از آن ها برتری بیشتری دارند؟

معرفی لیفان X60

اولین تولیدات این شرکت چینی به سال 2012 برمی­ گردد. این شرکت مورد توجه کرمان موتور قرار گرفت و در سال 1394 اقدام به مونتاژ خودروهای این شرکت کرد. اولین ماشینی که از لیفان وارد ایران شد، سدان 520 بود و بعد از آن مدل معروف X60 وارد شد که طرفداران زیادی پیدا کرد. این خودرو سعی کرده تا ظاهری به روز و مدرن داشته باشد و نظر مشتریان را جلب کنند. البته که از نظر طراحی تخصصی ایراداتی دارد که ممکن است به چشم آید.

معرفی چانگان CS35

معرفی چانگان CS35

این خودرو چینی اولین بار در سال 2013 عرضه شد. شرکت سایپا به این خودرو علاقمند شد و در سال 1394 اقدام به مونتاژ این خودروها کرد. به دلیل استقبال زیاد از این خودرو، سایپا همچنان به مونتاژ چانگان CS35 می پردازد. سبک این ماشین تا حدودی آسیایی بوده و از خودروهای موفق تا حدودی الگو برداری شده است و تا حدودی توانسته تا طراحی قابل قبولی ارائه دهد. البته که ایراداتی نیز دارد، برای مثال قسمت پشتی آن تا حدودی با دیگر نقاط ماشین ناهماهنگ است.

مقایسه فنی چانگان CS35 با لیفان X60

این بخش حرف اول را برای خریداران می زند و از اهمیت زیادی برخوردار است. در مدل لیفان از یک موتور 1.8 لیتری با قدرت 130 اسب بخار استفاده شده است. در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین مصرف می­ کند و حدود 13 ثانیه طول می­ کشد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعتی که می ­تواند طی کند 170 کیلومتر می­ باشد و سواری نسبتا نرمی را ارائه می­ دهد و در داخل ماشین صدای کمی را متوجه خواهید شد. به دلیل گیربکس های cvt و موتور ضعیفی که دارد، شتابگیری خیلی عالی نخواهد داشت.

در مقابل آن مدل چانگان، از موتور 1.6 لیتری و قدرت اسب بخار 133 بهره می‌­برد که مقدار کمی بهتر از مدل لیفان است. در داخل شهر هر 100 کیلومتر 15 لیتر بنزین می­ سوزاند که در طولانی مدت نسبت به مدل لیفان بهتر خواهد بود. همچنین حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت می ­باشد و صفر تا صد آن 14 ثانیه طول می ­کشد. سواری این مدل نسبت به لیفان X60 مقداری نرم تر ­می ­باشد و کم مصرف‌تر باشد. البته شتاب آن همانند لیفان بوده و از شتابی معمولی برخوردار است.

امکانات لیفان X60

مقایسه طراحی چانگان CS35 با لیفان X60

طراحی در خودروهای شاسی بلند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در طراحی مدل چانگان از کاپوت و چراغ‌های زیبایی را مشاهده می ­کنیم و در قسمت کابین سعی شده تا از بیشترین فضا استفاده شود و طراحی مدرنی دارد. البته در قسمت پشتی از طراحی خیلی خوبی برخوردار نمی­ باشد و با قسمت های دیگر ماشین به نوعی ناهماهنگ است.

اما در مدل لیفان از نظر بسیاری از افراد، طراحی این مدل به نوعی قدیمی می­ باشد و نسبت به چانگان از طراحی مدرنی برخوردار نمی­ باشد. از چراغ ها و پنجره های بزرگ در آن استفاده شده و برجستگی های اطراف ماشین نیز نظر مخاطبان را جذب می­ کند. بهترین قسمت طراحی این مدل مربوط به قسمت پشتی می ­باشد. چراغ های جذابی در آن کار شده و قسمت سپر و مه شکن آن زیبایی خاصی به آن داده است. البته در ساخت کابین ها از متریال خوبی استفاده نشده و از ضعف های آن به حساب می­ آید.

مقایسه امکانات چانگان CS35 با لیفان X60

بخش امکانات و آپشن های هر ماشین از نکاتی است که در صورت ضعف می­تواند نظر خریداران را عوض کند برای همین از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو مدل لیفان و چانگان از امکانات برابری برخوردار هستند و شاید تنها تفاوت جزئی با هم داشته باشند.

در لیفان X60 در قسمت چراغ ها، از چراغ هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع تعبیه شده و همچنین در جلو و عقب آن از مه شکن استفاده شده است. در داخل خودرو نیز از یک مانیتور لمسی استفاده شده و 6 عدد اسپیکر در داخل کابین ماشین تعبیه شده است. بر روی فرمان سیستم کنترل سیستم صوتی قرار داده شده است و پخش کننده آن نیز از USB و AUX پشتیبانی می­ کند. همچنین در قسمت رینگ نیز از رینگ های 17 اینچی استفاده شده است. آینه های آن نیز برقی می­باشند و فلاشر بر روی آن ها قرار داده شده است. در قسمت صندلی ها از چرم استفاده شده و 6 حالت را برای صندلی های جلو می ­توان انتخاب کرد. شیشه های برقی و دودی در آن کار شده و با دکمه های تعبیه شده می­توان آن ها را تنظیم کرد.

اما در چانگان CS35 سنسور هشدار دهنده دنده عقب قرار داده شده تا از تصادفات جلوگیری شود. سانروف و شیشه های برقی در این مدل قرار گرفته است. صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم 6 حالته برای آن ها در نظر گرفته شده است. تهویه با قابلیت تنظیم دستی و همچنین آینه های برقی و تجهیز شده به چراغ راهنما می باشند. از رینگ های 16 اینچی برای آن استفاده شده است و همچنین در داخل کابین از 6 اسپیکر و موزیک پلیر استفاده شده که از MP3 پشتیبانی می‌­کند و مانیتور با قابلیت لمسی در آن قرار داده شده است.

مقایسه امنیت چانگان CS35 با لیفان X60

هر دو خودرو توانستند تا از 5 ستاره 4 ستاره را دریافت کنند که امتیاز خوبی به حساب می ­آید. اما اگر به صورت جزئی بخواهیم بررسی کنیم چانگان از امنیت بهتری برخوردار است. در چانگان به جز سیستم ترمز کمکی، از ایربگ های جانبی استفاده شده است. هردو مدل از ترمز abs برخوردار هستند که در مدل چانگان از سیستم EBD و EBA نیز استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.