بلاگ

راهنما خرید لوازم یدکی چانگان

خرید لوازم یدکی چانگان

قبل از پرداختن به دیگر بحث ها لازم است ابتدا از اهمیت استفاده از قطعات و لوازم یدکی چانگان اصل بگوییم. استفاده کردن و خرید قطعات اصل برای خودرو دارای مزایایی از جمله ضمانت نامه پس از فروش و گارانتی  قطعات است که در صورت بروز مشکل می توان از آن استفاده کرد و قطعه را تعمیر و یا تعویض کرد. همچنین استفاده از قطعات اصل از فرسودگی زود هنگام قطعات و خطرات احتمالی برای خودرو جلو گیری می کند. هدف ما در این مقاله این است که به شما در خرید قطعات خودرو کمک کنیم و یک منبع مطمئن برای خرید قطعات و لوازم یدکی اورجینال خودرو چانگان معرفی کنیم.

تاریخچه شرکت خودرو سازی چانگان

تاریخ تاسیس شرکت چانگان سال 1862 میلادی است که این شرکت در ابتدا به کار تولید جنگ افزار مشغول بود و با این هدف طراحی شد اما در سال 1959 میلادی این شرکت به حوزه خودرو سازی روی آورد. اولین خودرو تولید شده در این شرکت خودرو چانگجیانگ تایپ 46 نام داشت. از سال 2009 به بعد شرکت خودرو سازی چین در رده  چهار شرکت بزرگ خودرو سازی کشور چین قرار گرفت. 72 درصد از تولیدات شرکت چانگان مختص به تولید خودرو های سواری است. شرکت خودرو سازی چانگان 24 مدل خودرو را در خط تولید خود دارد اما از بین آن ها تنها 2 خودرو در بازار ایران عرضه می شوند. یکی از این خودرو ها خودرو ایدو بود که در سال 93 و 94 به بازار ایران راه یافت اما موفقیت چندانی نداشت. خودرو دیگر که در ایران مونتاژ شد خودرو چانگان مدل CS35 بود که شرکت سایپا در سال 95  مونتاژ آن را در داخل کشور انجام داد. خودرو های تولید شده توسط شرکت چانگان دارای پیشرانه های دیزلی، هیبریدی و بنزینی و نوع بدنه شاسی بلند و سدان هستند. خودرو سازان کشور چین با الهام از خودرو های اروپایی کار تولید خودرو را شروع کردند که هم اکنون توانسته اند موفقیت های بی شماری در این زمینه کسب کنند و خودرو های خودر را به سراسر جهان صادر کنند. برخلاف دیگر کالا ها و محصولات ساخت چین خودرو های چینی دارای کیفیت قابل قبول و مناسبی هستند و طرفداران زیادی در بازار خودرو خصوصا در ایران دارند.

 

لوازم یدکی خودرو چانگان

 

مشخصات خودرو های شرکت چانگان

شرکت چانگان اکنون تولید کننده 24 مدل خودرو است از جمله این خودرو ها می توان به مدل 511 نسل یک، چانگان CS35 مدل دنده ای، چانگان CS35  پلاس، چانگان یونی تی، فردا 511 اتوماتیک، چانگان ایدو اتوماتیک، چانگان CS35 مدل اتوماتیک و … اشاره کرد. خودرو های شرکت چانگان دارای امکانات رفاهی متعدد از جمله سیستم تهویه مطبوع, ایربگ، کروز کنترل، ترمز ABS، فرمان برقی، مصرف سوخت پایین، سانروف، کابین جادار و جذاب، صندلی چرمی، طراحی ظاهری مناسب، کامپیوتر سفر، صندلی برقی و قابل تنظیم و … هستند.

  •  خودرو چانگان CS35  دنده ای: این خودرو دارای قدرت 123 اسب بخار، گشتاور 160 نیوتن متر و شتاب 15 ثانیه است. پیشرانه این خودرو دارای 4 عدد سیلندر و گیربکس دنده ای است. سایز چرخ های عقب و جلو این خودرو 50R17/ 215 است. مدل های موجود این خودرو در بازار  1394 تا 1401 است.
  •  خودرو چانگان CS35 اتوماتیک: این خودرو با وزن 1270 کیلو گرم، طول 4160 میلی متر، عرض 1810 میلی متر و ارتفاع 1670 میلی متر تولید می شود. مشخصات خودرو چانگان CS35 اتوماتیک مانند مدل دنده ای آن است با این تفاوت که گیربکس آن به صورت دنده اتومات 4 سرعته است. مدل های موجود این خودرو در بازار ایران 1394 تا 1401 است.
  •  خودرو چانگان CS35  پلاس: موتور 1.6 لیتری این خودرو دارای قدرت 126 اسب بخار، گشتاور 161 نیوتن متر است و موتور توربو شارژ 1.4 لیتری آن دارای گیربکس دنده اتومات 7 سرعته، قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر است.
  •  خودرو چانگان یونی تی: این خودرو دارای طول 4515 میلی متر، عرض 1870 میلی متر، ارتفاع1565 میلی متر و وزن 1570 کیلو گرم است. حجم باک چانگان یونی تی 55 لیتر و فاصله بین دو محور آن 2710 میلی متر است.  
  •  خودرو فردا 511 اتوماتیک: این خودرو دارای قدرت 106 اسب بخار، گشتاور 145 نیوتن مترو مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر 100 کیلو متر است. فردا 511 دارای طول 4390 میلی متر, عرض 1725 میلی متر، ارتفاع 1490 میلی متر و وزن 1115 کیلو گرم  بوده و حجم باک آن 40 لیتر است. مدل های موجود این خودرو 1400 تا 1401 است.
  •  خودرو چانگان ایدو اتوماتیک: این خودرو دارای قدرت 112 اسب بخار، گشتاور 160 نیوتن متر، سرعت 180 کیلو متر در ساعت و شتاب 11 ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو ترکیبی و 7.2 لیتر در هر 100 کیلو متر است. گیربکس این خودرو دنده اتومات 4 سرعته است و دارای 4 عدد سیلندر و 1.6 لیتر حجم موتور است. مدل های موجود این خودرو 1394 تا 1401 است. این خودرو به طول 4620 میلی متر، عرض 1820 میلی متر، ارتفاع 1490 میلی متر و وزن 1330 کیلو گرم تولید می شود. حجم باک این مدل خودرو شرکت چانگان 52 لیتر و سایز چرخ های عقب و جلو آن 55R16/205 است.

لوازم یدکی و قطعات خودرو چانگان

خودرو چانگان دارای قطعاتی مانند سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپ هوا و دود، میل سوپاپ، مخزن شیشه شور، منیفولد دود، منیفولد هوا، یاتاقان ثابت، یاتاقان متحرک، واشر سرسیلندر، دینام، بوش پیستون، پمپ هیدرولیک، رینگ، پیستون، فیلتر هوا، فیلتر سوخت، دریچه گاز، تسمه تایم، سنسور اکسیژن، فیلتر روغن، تسمه دینام، شمع و … است. قطعات گفته شده باید دارای اصالت باشند و فیلتر روغن، فیلتر سوخت و فیلتر هوا باید به موقع تعویض گردند.

تجهیزات و نقاط قوت خودرو چانگان

خودرو چانگان از مزایا و نقاط قوت بسیاری از جمله کروز کنترل، سیستم ترمز ABS پر قدرت،  کمربند ایمنی پیش کشنده، فرمان برقی، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع، گیربکس دنده اتوماتیک 4 حالته، مجهز به سیستم ضد سرقت، آینه برقی تاشو، صندلی برقی راننده 6 حالته با قابلیت تنظیم، موتور 4 سیلندر، مجهز به 6 عدد اسپیکر، سنسور پارک عقب، چراغ هالوژن جلو، ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو خودرو، کامپیوتر سفر، مصرف سوخت بهینه، سواری نرم، فرمان خوش دست، سیستم توزیع نیرو ترمز، فضای کابین جا دار، ظاهر اسپرت و جذاب و … برخوردار است. لازم به ذکر است که فرمان برقی برخلاف فرمان هیدرولیک برای چرخاندن چرخ های خودرو از قدرت موتور بهره نمی گیرد همین امر موجب افزایش راندمان موتور خودرو، سواری نرم و مصرف سوخت کم تر می شود. خودرو چانگان هم چنین دارای ایمنی بالا، سیستم ترمز ضد قفل ABS،  سیستم EBD، سیستم BAS، قلاب ISOFIX و .. است.

مزیت های استفاده از قطعات و لوازم یدکی اصل

مهم ترین مزیت استفاده از قطعات و لوازم یدکی چانگان اصل داشتن گارانتی و ضمانت نامه پس از فروش است که همین مورد ضامن سلامت و ایمنی خودرو است. اگر قطعه خریداری شده دارای نقص و خرابی شود با داشتن گارانتی می توانید آن قطعه را تعمیر و یا تعویض کنید. قطعاتی که اورجینال هستند طول عمر و دوام بالاتری نسبت به سایر قطعات فیک و غیر اصل دارند و دیر تر دچار آسیب، خرابی و فرسودگی می شوند. استفاده از قطعات و لوازم اصل برای خودرو موجب عملکرد بهتر موتور، چرخ ها  و در نهایت کل خودرو می شود و ایمنی خودرو را تا حد زیادی بالا می برد.

 

قطعات خودرو چانگان

 

 

نکات مهم در خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو چانگان

با در نظر داشتن و دقت به موارد زیر می توانید خریدی عالی و کارآمد در زمینه لوازم یدکی و قطعات خودرو را تجربه کنید.

مهم ترین نکته در خرید قطعات خودرو چانگان اصل بودن قطعه است. قبل از خرید از اصل بودن لوازم و قطعات مورد نظر اطمینان پیدا کنید. موردیگر که در خرید قطعات خودرو حائز اهمیت است منبعی است که از آن خرید می کنید. از سایت و منبع مورد اطمینان که قطعات با کیفیت و تضمینی را عرضه می کنند خرید کنید. قبل از اقدام به خرید قطعه حتما اطلاعات خود را در زمینه  مشخصات و ویژگی های قطعه مورد نظر به روز کنید. قبل از خرید قطعه و لوازم مورد نیاز خودرو از فروشنده کارت گارانتی و ضمانت نامه محصول را بخواهید که از اصل بودن قطعات اطمینان کامل پیدا کنید و در صورت نقص، آسیب و خراب شدن قطعه بتوانید آن را تعویض کنید.

سخن پایانی

اکنون که به اهمیت استفاده از قطعات و لوازم یدکی اصل و گارانتی دار پی بردید وقت آن است که با یک منبع اینترنتی مطمئن و بدون درد سر آشنا شوید. سایت تری اس عرضه کننده انواع قطعات و لوازم خودرو چانگان است که یک پیشنهاد عالی برای خرید قطعات اصل و با کیفیت است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ویژگی و مشخصات لوازم یدکی و قطعات خودرو چانگان به سایت تری اس مراجعه کنید و از خریدی مطمئن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.