بلاگ

راهنما خرید لوازم یدکی لیفان LIFAN

خرید قطعات LIFAN

خرید لوازم یدکی لیفان و قطعات این خودرو  مانند دیگر محصولات نیازمند دقت و اهمیت بالاست. در این مقاله می خواهیم به شما عزیزان کمک کنیم که لوازم یدکی و قطعات خودرو لیفان اصل و با کیفیت تهیه کنید و راهکار های لازم جهت خرید لوازم یدکی اورجینال خودرو لیفان را برای شما ارائه دهیم و راهنمای شما در خرید محصولات و قطعات این خودرو باشیم.

تاریخچه خودرو لیفان LIFAN

شرکت لیفان یک شرکت خصوصی است که در سال 1992 شروع به تولید و ساخت انواع خودرو های لیفان کرده است. شرکت لیفان در جنوب شرق چین قرار دارد. اوایل تاسیس این شرکت به تولید و ساخت موتور سیکلت پرداخت. این شرکت جزو پنج شرکت خودرو سازی بزرگ در کشور چین است اولین کارخانه ای که کار مونتاژ شرکت لیفان را انجام داد در ویتنام و در سال 1999 بود. بعد از ساخت و تولید موتور سیکلت و اتوبوس در این شرکت در سال 2005 اولین مدل سواری شرکت لیفان تولید و وارد بازار شد.  از افتخارات شرکت لیفان صادرات خودرو به 51 کشور در جهان است که کشور ایران نیز جزو این کشور ها است. این شرکت علاوه بر خودرو سازی به تولید کفش های ورزشی نیز می پردازد و اخیرا موفق شده خودرو های برقی را تولید و وارد بازار کند. اولین شرکتی که با شرکت خودرو سازی لیفان قرار داد بست و خودرو های لیفان را وارد بازار کرد شرکت کرمان موتور است که در سال 1373 بنیان گذاری شده و به کار مونتاژ خودرو های شرکت لیفان مشغول است.

انواع مدل های خودرو شرکت لیفان LIFAN

  •  خودرو لیفان 520: این مدل نسل اول خودرو های شرکت لیفان است.
  •  خودرو لیفان 520 1.6L : این خودرو در مدل های 1389 تا 1392 تولید و وارد بازار شده است.
  •  خودرو لیفان X50 اتوماتیک: این خودرو در مدل های 1394 تا 1401  تولید و وارد بازار شده است.
  •  خودرو لیفان X50 دنده ای: مدل های تولید شده این خودرو نیز مانند مدل اتوماتیک آن 1394 تا 1401 است.
  •  خودرو لیفان 620 1.8L TALENT : مدل های تولید شده این خودرو 1390 تا 1396 است.
  •  خودرو لیفان 620 1.6L : مدل های تولید شده این خودرو 1390 تا 1396 است.
  •  خودرو لیفان X60 دنده ای: مدل های تولید شده این خودرو 1391 تا 1401 است.
  •  خودرو لیفان X60 اتوماتیک: مدل های تولید شده این خودرو نیز مانند مدل دنده ای آن  1391 تا 1401 است.
  •  خودرو لیفان X70 اتوماتیک: مدل های تولید شده این خودرو 1399 تا 1401 است.
  •  خودرو لیفان 820 2.4L اتوماتیک: مدل های تولید شده این خودرو 1394 تا 1401 است.

مزایا و امکانات خودرو های شرکت لیفان LIFAN

خودرو های تولید شده توسط شرکت چینی لیفان دارای مزایا و امکاناتی مانند کروز کنترل، کیسه هوا راننده و سرنشین خودرو، سانروف، صندلی چرم و قابل تنظیم، فضای کابین و صندوق عقب جا دار، سیستم ترمز پر قدرت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه های برقی، سیستم چند رسانه ای، سیستم جی پی اس، یو اس بی، عملکرد مناسب و سواری نرم، صفحه نمایش لمسی، طراحی داخلی و خارجی مناسب، سوخت ترکیبی کم مصرف، فرمان هیدرولیک، ظاهر اسپرت و پر طرفدار، طراحی داخلی شیک و بدون نقص، چراغ های قوی و … است.

خرید قطعات LIFAN

 

معرفی قطعات و لوازم یدکی خودرو لیفان LIFAN

قطعات و لوازم یدکی خودرو لیفان شامل تسمه تایم، لنت ترمز، شمع، دیسک صفحه، لوازم و قطعات بدنه، لوازم و قطعات موتور، لوازم و قطعات چراغ، لوازم و قطعات سیستم ترمز، لوازم رادیاتور، لوازم درون کابین، لوازم مصرفی، لوازم برقی و لوازم و قطعات جلوبندی و تعلیق است که هر کدام از این قطعات در جایگاه خود دارای اهمیت بالا هستند و باید به موقع تعویض شوند زیرا در صورت استفاده زیاد و فرسودگی قطعات ممکن است خطر ساز باشند.

  •  لوازم و قطعات بدنه خودرو لیفان: قطعات بدنه این خودرو شامل رینگ، سپر، آینه جانبی، گلگیر، در صندوق عقب و … است.
  •  لوازم و قطعات موتور خودرو لیفان: قطعات موتور این خودرو شامل واشر، سرسیلندر، یاتاقان، سوپاپ، زنجیر تایم و … است.
  •  لوازم و قطعات چراغ خودرو لیفان: قطعات چراغ این خودرو شامل چراغ های جلو، هدلایت، چراغ خطر، چراغ مه شکن، چراغ شب رنگ و … است.
  •  لوازم و قطعات سیستم ترمز خودرو لیفان: قطعات سیستم ترمز این خودرو شامل بوستر، پمپ، دیسک چرخ، ای بی اس، کاسه چرخ، استپ و … است.
  •  لوازم رادیاتور خودرو لیفان: لوازم رادیاتور این خودرو شامل رادیاتور کولر خودرو, فن آب, کمپرسور کولر خودرو, کندانسور, منبع آب , سینی رادیاتور و … است.
  •  لوازم درون کابین خودرو لیفان: قطعات داخلی کابین این خودرو شامل داشبورد، راهنما، پدال، کیسه هوا، دستگیره در، طاقچه عقب خودرو، آفتاب گیر جلو و … است.
  •  لوازم مصرفی خودرو لیفان: لوازم مصرفی این خودرو شامل فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر سوخت، فیلتر هوا، لنت ترمز، فیلتر کابین و … است.
  •  لوازم برقی خودرو لیفان: لوازم برقی مورد نیاز این خودرو شامل پمپ کلاچ، فن، ترموستات، پمپ شیشه شور، پمپ بنزین، سنسور دما آب و … است.
  •  لوازم و قطعات جلو بندی خودرو لیفان: لوازم و قطعات جلوبندی و تعلیق این خودرو شامل فنرلول، کمک فنر، سگ دست، لاستیک چاک دار، میل تعادل، اکسل، میل موج گیر، پلوس، سیبک فرمان و … است.

 

 

قطعات لیفان LIFAN

 

تفاوت قطعات و لوازم یدکی اصل و غیر اصل خودروی لیفان LIFAN

تفاوت لوازم یدکی و قطعات اصل با نوع فیک و غیر اصل در نوع مواد اولیه و متریالی است که در فرآیند ساخت و تولید آن ها استفاده می شود. در ساخت قطعات اصل و اورجینال از متریال درجه یک و مرغوب با کیفیت بالا استفاده می شود در حالی که قطعات فیک دارای کیفیت پایین  هستند و در ساخت آن ها از مواد اولیه ضعیف و کیفیت پایین استفاده می شود. قیمت قطعات و لوازم یدکی اصل بیشتر از لوازم یدکی غیر اصل و فیک است اما متاسفانه برخی کلاهبرداران قطعات فیک را نیز به قیمت قطعات اصل می فروشند.

نکات مهم و ضروری هنگام خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو لیفان LIFAN

خرید قطعات و لوازم یدکی فیک و غیر اصل می تواند منجر به آتش سوزی، آسیب به موتور خودرو، آسیب به تسمه خودرو، آسیب به شمع خودرو، آسیب به فیلتر هوا خودرو، آسیب به سوپاپ خودرو و … شود. به همین خاطر در خرید قطعات خودرو باید بسیار محتاطانه عمل کنید و بسیار مراقب باشید. هنگام خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو لیفان باید مواردی را مورد بررسی قرار دهید تا از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید. لوازم یدکی و قطعاتی که اورجینال هستند معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر قطعات غیر اصل و فیک هستند این نکته تا حدوی می تواند به شما کمک کند که قطعات اصل را شناسایی کنید اما متاسفانه برخی فروشنده ها قطعات غیر اصل و فیک را نیز به قیمت قطعات اصل می فروشند. لوازم و قطعات اصل دارای گارانتی و ضمانت نامه پس از فروش هستند که در صورت وجود هر گونه مشکل در عملکرد قطعه و خرابی آن امکان تعویض و یا تعمیر آن وجود دارد اما قطعات و لوازم فیک و غیر اصل از گارانتی برخوردار نمی باشند به این نکته دقت داشته باشید. برای اطمینان از اصالت قطعات و لوازم خودرو لیفان کد QR روی بسته بندی قطعات را از طریق گوشی اسکن کنید. شماره سریال و هولوگرام نیز یکی از راه های شناخت قطعات اصل و اورجینال است. برای پیگیری اصل و غیر اصل بودن قطعات از روی شماره سریال قطعات اقدام کنید. مورد دیگر که در شناسایی و تشخیص قطعات اصل به شما کمک می کند نوع بسته بندی آن ها است. شرکت های تولید کننده قطعات خودرو که معتبر و مطمئن هستند قطعات را به صورت بسته بندی پلمپ به دست مشتری می رسانند معمولا قطعاتی که دارای بسته بندی غیر استاندارد هستند و پلمپ آن ها قبلا باز شده است اصل نیستند. اگر قبل از خرید قطعات خودرو نکات ذکر شده را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید خریدی مطمئن را تجربه کرده و ایمنی و سلامت خودرو خود را تامین خواهید کرد.

 

قطعات اصل و فیک لیفان LIFAN

 

سخن پایانی

خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو لیفان مسئله ای بسیار حساس است که نیازمند دقت بالا است و برای بررسی و تشخیص اصل و غیر اصل بودن قطعات و لوازم این خودرو باید نهایت وقت و دقت خود را بگذارید. ما در این مقاله یک راه ساده برای خرید قطعات و لوازم اصل خودرو لیفان به شما پیشنهاد می کنیم. سایت اینترنتی تری اس یکی از مطمئن ترین و بهترین منابع جهت خرید انواع قطعات و لوازم خودرو لیفان است که محصولات و لوازم با کیفیت و قیمت مناسب را به بازار عرضه می کند. برای خرید و اطلاع از قیمت و بررسی اصل و غیر اصل بودن قطعات و لوازم سایت تری اس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.