معرفی خودروی لیفان X70

بررسی لیفان x70

لیفان یکی از شرکت‌های با سابقه درخشان در صنعت خودروسازی چین است. حدود یک دهه از مونتاژ و واردات x33 می‌گذرد که این محصول تا به امروز، پرفروش‌ترین خوردرو چینی در بازار ایران بوده است. از سویی دیگر رقیب جدی در میان کراس اور در کشورمان دیده نشده است. جک s3 و چانگان cs35 پیشرانه ضعیف و دارای بدنه کوچک تری نسبت به x33 دارند، در حالی که جک s5 و هایما S7 قیمت بیشتر و پیشرانه قوی تری را فراهم می‌کنند و در میان محصولات خودروسازی بم، یک شاسی بلند به چشم میخورد که اگر وارد بازار ایران شود توجه بقیه را به خودش جلب می‌کند و پرچمدار لیفان در کشورمان لقب می‌گیرد. نام این محصول لیفان X70 است.

در این روزها که صنعت خودروسازی پر رونق است و رقابت بسیاری بین خودروسازان وجود دارد، لیفان دست به تولید خودوری جدید خود به نام X70 زده که جدیدترین مدل این ماشین در بازار است. در ادامه مشخصات و ویژگی‌های این ماشین را در این مطلب به اطلاع شما می‌رسانیم.

لیفان X70 جدیدترین محصول عرضه شده از برند لیفان در کشور است. معرفی و ارائه آن به بازار توسط گروه خودروسازی بم صورت می‌گیرد. پس از دو سال وقفه در تولید محصولات لیفان، X70 در اخر پا به کشور گذاشت. بهتر است بدانید که عرضه برند این خودرو از کرمان موتور به خودروسازان بم انتقال پیدا کرد.

بازار کراس اوورها در این چند سال با موفقیت و رشد خیره کننده ای رو به رو شده است و همین امر باعث شده که چینی‌ها سعی در ساختن مدل های مختلف از این خودروها کنند. لیفان X70 یکی از کراس اوورهای اقتصادی است که علاوه بر کشور چین و ایران در کشورهایی همچون روسیه نیز عرضه شود. این خودرو برای اولین بار در سال 2018 رونمایی شد و از آن زمان، همچنان تولید این خودرو ادامه دارد. این خودرو از لحاظ قیمتی یکی از رقبای خودروی ام وی ام x33 شرکت مدیران خودرو محسوب می‌شود. این روزها که شاهد افزایش نرخ دلار و پایین آمدن ارزش پول ملی هستیم، خرید خودروی اروپایی و یا ژاپنی برای بیشتر عامه مردم به رویای دست نیافتنی تبدیل شده است. جالبی ماجرا اینجا است که مالیات و عوارض سنگین، قیمت خودروهای خارجی را نسبت به ارزش واقعی خود 5/2 برابر کرده است.

مشخصات فنی لیفان X70

قبل ازعرضه این محصول در بازار، صحبت هایی در مورد نصب پیشرانه مختلفی در این خودرو مطرح بود، اما در آخر کراس اوور لیفان با پیشرانه دو لیتری تنفسی طبیعی به بازار ورود کرد. استفاده از این موتور، موجب شد تا لیفان X70 در مقایسه با کراس اوورهایی که داخل کشورمان است و معمولا از پیشرانه 1.5 لیتری بهره می‌برند خود را متمایز کند. پیشرانه X70 حداکثر 140 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور ازاد می‌کند که رقمی متوسط برای یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی حساب می‌شود.

همان طور که انتظار میرفت، شرکت خودروسازی بم این خودرو را تنها در نمونه دنده اتوماتیک با گیربکس CVT در بازار ایران عرضه می‌کند. علاوه بر آن این خودرو مانند کراس اوورها یا همان شاسی بلندهای چینی از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برد. وزن این خودرو به 1.5 تن می‌رسد و به نظر نمی‌آید که این خودرو با داشتن موتور تنفس طبیعی و گیربکس CVT رقم شتاب شگفت انگیزی را ثبت کند. شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود 14 ثانیه است البته در شرایط شهری مانند تهران و سرعت حداکثر این خودرو به 175 کیلومتر در ساعت می‌رسد. استفاده از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربو شارژ در طی این سال‌ها در میان خودروسازان چینی مرسوم بوده است و در محصولات کشور خودمان نیز شاهد آن هستیم. در این شرایط برای کراس اوورهای جدید خود لیفان رویه متفاوتی در پیش گرفته و از پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند.

برای مشتریان ایرانی استفاده از پیشرانه‌های دو لیتری تنفس طبیعی مزایایی به همراه داشته و آن‌ها را از دردسر پیشرانه‌های توربو شارژ به دور نگه می‌دارد و با توجه با آن که دسترسی به قطعات یدکی و آشنایی کم تعمیرکاران نسبت به موتورهای توربو شارژ در سراسر کشور، X70 به خودرویی قابل اطمینان برای استفاده طولانی مدت تبدیل خواهد شد.

مدل خودرو لیفان X70
پیشرانه پیشرانه چهارسیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور (سی‌سی) 1988  سی‌سی
حداکثر قدرت اسب‌بخار 140 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور نیوتن‌متر 178 نیوتن‌متر در 4200 الی 4400 دور در دقیقه
گیربکس اتوماتیک CVT
مصرف سوخت (ترکیبی) 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب 0 تا 100 14.1 ثانیه
حداکثر  سرعت کیلومتر بر ساعت 175  کیلومتر بر ساعت

طراحی ظاهری لیفان X70

لیفان در طراحی ماشین های خود سبک مشخصی را ندارد و در این مورد هم سبب شد که طراحان در لیفان X70 نیز تغییراتی انجام بدهند و از این رو طراحان سعی کردن که قسمت جلو پنجره این خودرو که در طراحی محصولات لیفان به سبکی رایج تبدیل شده را با ظاهری شیبه رنج روور ایوک تغییر دهند. در طراحی بدنه نیز شباهتی به تویوتا و جیپ گرند چروکی را میتوان در آن دید.

طراحی داخلی لیفان X70

طراحی داخلی لیفان X70

در طراحی خودرو تناسب خوبی با نمای بیرون دیده میشود. متمایز بودن در طرح کیلومتر شمار و دور موتور، دارا بودن نمایشگر در میان نشانگر آنالوگ که اطلاعات مورد نظر راننده را به اگاهی میرساند، طراحی زیبا در کنسول میانی که با حداقل دکمه و کلید مزین  شده است از جمله مواردی است که در طراحی داخلی این خودرو به آن توجه شده است. کیفیت مناسب در  استفاده از متریال کابین، صندلی نسبتا راحت و از نکات مثبت میشود به جادار بودن فضای کابین مخصوصا در سرنشینان عقب اشاره کرد. استفاده از نمایشگر تمام رنگی در پشت فرمان، کلیدهای بر روی فرمان که به شما این امکان را میدهد که از کروز  کنترل و ارتباط تلفنی استفاده کنید که این کار باعث شباهتی در خودروهای مدرن بازار شده است.

آپشن های لیفان X70

تا اینجا مشخصات فنی لیفان X70 را بررسی کردیم و حال توضیحاتی رو در مورد آپشن محصول لیفان را می‌دهیم. در این سال‌ها خودروسازان چینی موجب ارتقاء سلیقه مشتریان در بازار ایران شدند و همواره با عرضه کردن امکانات بیشتر سعی در جلب رضایت خریداران را دارند. X70 به عنوان یک خودرو شاسی بلند اقتصادی و با داشتن امکانات قابل قبول به بازار ارائه شد که می‌تواند قدرت رقابت با سایر خودروهای کراس اور لیفان اعطا کند.

به چند نکته امکانات رفاهی این خودرو می‌توان اشاره کرد. سیستم ورود ماشین و استارت بدون نیاز به کلید، سیستم چند رسانه‌ای و نمایشگر 9 اینچی با سیستم عامل اندروید، داشتن سیستم اتوماتیک برای تهویه مطبوع کابین، گرم کن صندلی جلو، سانروف برقی، داشتن دوربین دنده عقب، آینه برقی و تاشو با گرم کن و در آخر رینگ های آلومینیومی 18 اینچ و دی لایت اشاره کرد.

با مطالعه جدول زیر از امکانات و تجهیزات موجود در کراس اوور جدید لیفان بیشتر آشنا شوید.

تجهیزات لیفان X70
چراغ چراغ جلو هالوژن و داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع- دی‌لایت- چراغ خوش‌آمدگویی درب راننده
سیستم‌های مولتی‌مدیا 6 اسپیکر – سیستم چند رسانه‌ای با قابلیت پشتیبانی از از بلوتوس و USB
صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی
رینگ‌ها 225/55R18
آینه آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به‌همراه گرم‌کن
تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه کنترل‌کننده دیجیتال
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها- صندلی راننده 6 حالته برقی- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی- گرم‌کن صندلی‌های جلو
شیشه شیشه‌بالابرهای برقی – سانروف برقی – پاور ویندوز – گرم‌کن شیشه عقب
سیستم‌های هشداردهنده سنسور پارک جلو و عقب- هشدار بازبودن درب‌ها – هشدار سرعت بالاتر از 120 _ هشدار فشار باد لاستیک
سایر امکانات کروزکنترل –پاور ویندوز – خروجی 12 ولت _ دوربین دنده‌عقب

ایمنی لیفان X70

در این سال‌ها موسسه انکپ چین به ایمنی خودروهای این کشور می‌پردازد. اما همچنان برخی از این خودروسازان کمتر شناخته شده در این کشور در آزمون ها شرکت نمی‌کنند. در مورد ایمنی خودروی X70 اطلاعات دقیق وجود ندارد. اما با این حال رضایت بخشی این خودرو قابل رقابت با خودروهای هم رده است.

تجهیزات ایمنی لیفان ایکس 70
تجهیزات ایمنی و حفاظتی ایموبلایزر، سیستم ضدسرقت، ورود و استارت بدون کلید
کیسه‌هوا مجهز به 2 کیسه‌هوا برای راننده و سرنشین
سیستم ترمز ABS-EBD-ESP-BOS
سایر تجهیزات ترمزهای دیسکی جلو و عقب – ایزوفیکس

قیمت خودروی لیفان X70

در این مقاله با لیفان X70 آشنا شدید. حدود یک دهه است که خودروهای چینی وارد کشور ایران شده و مورد استقیال بسیاری از افراد قرار گرفته است. X70 نیز یکی از آن دسته خودروهایی است که توجه بخشی از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. حدس و گمان هایی در مورد قیمت این خودرو وجود دارد که با قیمتی حدود 600 میلیون تومان روانه بازار کشورمان خواهد شد. با توجه به این قیمت رقبای بسیاری در مقابل خود خواهد دید. از جمله آن‌ها میتوان به x33 و جک s3 اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.