نقد و بررسی خودرو لیفان x50

بررسی لیفان ایکس50

این خودرو یک کامپکت کراس اوور است که در ایران توسط کرمان موتور تولید می‌شود ولی کمپانی اصلی سازنده آن چینی است.بر روی این خودرو یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر قرار دارد که قدرت 76 کیلو وات رو به چرخ ها‌‌‌‌‌ی جلو منتقل می‌کند. و دارای باک بنزین با ظرفیت 42 لیتری است.

کرمان موتور لیفان را در رنگ های زیر ارائه می‌دهد:

مشکی

خاکستری

نوک مدادی

قهوه ای

سرمه ای

آلبالویی

نقره ای سفید

خودرو لیفان x50

تیرز رسمی خودرو به سفارش کرمان موتور

بدنه فولادی سبک وزن

لیفان از بدنه ای با مقاومت بالا و سبک وزن استفاده می کند و به این ترتیب قادر به جذب انرژی ضربه و پخش آن به چارچوب بدنه است تا ایمنی سرنشینان را به بالاترین حد برساند. شاسی پا‌‌یدار و بدنه با مقاومت بالا می تواند کنترل و ایمنی را دو برابر کند.

برای خرید لوازم یدکی لیفان x50 کلیک کنید.

مدل سازی خارجی زیبا و شیک

لیفان مدل سازی خود را توسط یک شرکت طراحی جهانی و براساس یک تحقیق نیم ساله مدل سازی در بین مصرف کنندگان انجام داده است.

  • چراغ های بادامی در تلفیق با نوار ال ای دی
  • چراغ رانندگی که در هنگام روز با قدرت زیاد استفاده می شود

حداقل ارتفاع این خودرو از سطح زمین در حالت خالی ۲۰۸ میلی متر است اما زمانی که ظرفیت سرنشینان، بار و باک این خودرو پر باشد و وزنش از حدود ۱۱۵۰ کیلوگرم به حدود ۱,۶ تن برسد، حداقل ارتفاع آن از سطح زمین به ۱۶۶ میلی متر خواهد رسید که در این حالت، مشابه یک خودرو سواری بدون سرنشین و بار است.عامل چشم گیر دیگر طراحی رینگ های آلومینیومی نقره ای و مشکی است.

مدل سازی داخلی، زیبا و شیک

فضای داخلی از عناصر طراحی شیک و غنی شامل دکمه های کولر گازی با نقطه های قرمز رنگ، صندلی چرمی اسپرت قرمز و مشکی و… می شود. زمینه قرمز نمایشگرهای پشت فرمان به سه قسمت تقسیم شده اند. در قسمت مرکزی، نمایشگر دیجیتالی سرعت قرار دارد. در نمایشگرهای سمت چپ وضعیت دنده و سوخت نمایش داده می شود و در قسمت سمت راست، کامپیوتر سفری (با قابلیت نمایش فاصله تا پمپ بنزین و مصرف سوخت میانگین) قرار دارد.

فضای بسیار بزرگ

چهار جعبه 28 لیتری به راحتی قابل بارگیری است و اگر صندلی های عقب را کاملا جمع کنیم فضا به 1136 لیتر افزایش می یابد. این خودرو دارای 21 فضای ذخیره سازی است، از جمله فضاهایی که می توان در آنها لیوان، چتر و کارت های گذرنامه را به خوبی سر و سامان داد. همچنین فضای نشستن برای 5 بزرگ سال به راحتی فراهم می شود.

فضای داخلی خودرو لیفان x50

فضای بین دو محور بسیار طولانی

این ویژگی می‌ تواند فضای کافی برای سرنشینان عقب را فراهم کند.

امکانات خودرو

سیستم صوتی دارای 4 بلندگو با ورودی ها AUX و USB است. این سیستم از طریق کلیدهای روی فرمان کنترل می شود.سیستم تهویه به صورت الکتریکی است اما به صورت اتوماتیک عمل نمی کند و نیازمند تنظیم دستی است.برای کنترل ارتفاع چراغ های جلو خودرو، کنترل سیستم مرکزی قفل درب ها و تنظیم برقی آینه ها می توان از دکمه های سمت چپ فرمان استفاده نمود. این خودرو همچنین مجهز به سیستم (KEY LESS) می باشد و دارای یک مانیتور تمام لمسی است که به سیستم ناوبری مجهز می باشد.

تکنولوژی بسیار قوی

تنظیم چراغ جلو با محیط

لامپ های رانندگی در روز

هشدار بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلوی خودرو

هشدار سرعت بیش از 120 کیلومتر

قفل اتوماتیک درب ها در سرعت بالای 20 کیلومتر ( که در صورت تصادف، قفل در به صورت اتوماتیک باز می شود.)

صفحه نمایش کامپیوتری

 ترمز و سیستم های ایمنی

سیستم ترمز این خودرو مجهز به ABS+EBD بوده و برای هر چهار چرخ به صورت دیسکی مد نظر گرفته شده است. همچنین این خودرو مجهز به سیستم EPS کنترل پایدار نیز است. این مدل خودرو دارای 2 کیسه هوا است که در مدل های فول به 6 عدد افزایش می یابد.

 موتوری خودروی لیفان

این خودرو داری 4 سیلندر و 16 سوپاپ است. قدرت آن 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور آن 133 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه است. حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا 100 ایکس 50 مجهز به گیربکس دستی حدود 11 ثانیه است و برای مدل اتوماتیک حدود یک ثانیه طول می کشد.

گیربکس CVT

در هنگام کاهش یا افزایش سرعت با تعویض دنده ضربه ای به سرنشینان وارد نمی شود چون این گیربکس داری تعداد زیادی چرخ دنده است.مصرف سوخت 6.5 لیتر در ساعت است و با استفاده از گیربکس دستی به 6.3 لیتر می رسد.

معایب

این خودرو دارای قوای فنی ضعیفی است به همین دلیل توان خروجی آن خوب نیست. خودرو در ابتدا فروش خوبی داشت اما با ایراداتی همچون پیشرانه ضعیف و در مقایسه با سایر رقبا، به آرامی از لیست خرید مصرف کنندگان حذف شد.

به دلیل توقف تولید این خودرو، قطعات یدکی و خدمات فنی آن به راحتی در دسترس قرار ندارد.

در دست اندازها سیستم تعلیق به خوبی نمی تواند ضربه ها رو جذب کند.

تعداد نمایندگی های این خودرو نیز در مقایسه با دیگر خودروها کمتر است.

کمپانی تولید کننده، مصرف سوخت این خودرو را 6.5 لیتر اعلام کرده است ولی مصرف کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان گفته اند که مصرف سوخت این خودرو در حدود 9 لیتر است.

کابین خودرو کاملا پلاستیکی است و شما را خسته می کند.

بالا بودن استهلاک باعث دردسر خریداران شده است.

مزایا

ظاهر زیبا و جادار

کابین بزرگ

تکنولوژی پیشرفته

ترمز قوی

صندلی چرمی

سان روف

فرمان نرم و دقیق

جمع بندی

به طور کلی این خودرو به دلیل طراحی زیبا و امکانات خوبی که دارد می تواند انتخاب خوبی برای خریداران باشد. از سوی دیگر اگر اهل سرعت و شتاب هستید این خودرو انتخاب مناسبی برای شما نیست اما برای رانندگی شهری بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.